a)
zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) zwanym dalej RODO,
b) na zasadach opisanych w niniejszym dokumencie zwanym dalej „Polityką Prywatności”, który obowiązuje od dnia 24.05.2018r.
Administrator
Jesteśmy
odpowiedzialni za to w jakim celu i jak wykorzystujemy Twoje dane
osobowe. Podmiotem odpowiedzialnym (zwanym dalej „Administratorem”) za
przetwarzanie danych osobowych jest: Spedycja i Transport ACROPOL Sp. z
o.o. Sp. K z/s przy ul. Chopina 23a, 62-800 Kalisz tel. 62 595 55 00
Dane kontaktowe w sprawach związanych danymi osobowymi
W sprawie przetwarzania danych osobowych możesz skontaktować się z nami w następujący sposób:
Spedycja i Transport ACROPOL Sp. z o.o. Sp. K z/s przy ul. Chopina 23a, 62-800 Kalisz tel. 62 595 55 00 iod@acropol.pl
Źródło pochodzenia danych osobowych
Twoje dane osobowe otrzymaliśmy:
a)
bezpośrednio od Ciebie - przez dobrowolnie wypełnione formularze
elektroniczne dostępne na stronach WWW, np. podczas rejestracji w
naszych systemach lub formularzach kontaktowych;
b) bezpośrednio od Ciebie - ustnie lub za pośrednictwem środków komunikacji, np. telefon, pocztę elektroniczną, chat;
c)
w związku z wykonywaniem umowy (zawartej np. z Tobą, Twoim pracodawcą,
dostawcą, klientem), w szczególności w celu realizacji zlecenia;
d) w związku z podjęciem działań przed zawarciem umowy;
e)
z publicznie dostępnych rejestrów – w niektórych sytuacjach korzystamy z
danych udostępnionych w publicznych rejestrach, np. CEIDG, KRS, Portal
Podatkowy.
Cel i podstawa prawna przetwarzania
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe w niżej wymienionych celach i zgodnie z podaną podstawą prawną:
a) nawiązanie i podtrzymanie relacji handlowej lub biznesowej – jest to
nasz prawnie uzasadniony interes w związku z prowadzoną działalnością
handlową;
b) realizacja umowy, w szczególności realizacja zlecenia złożonego środkami komunikacji elektronicznej – wykonanie umowy;
c) obsługa reklamacji – wykonanie umowy;
d) sporządzanie, przechowywanie i prowadzenie wymaganej prawem dokumentacji – nasz obowiązek prawny;
e)
prowadzenie rejestru korespondencji - nasz prawnie uzasadniony interes
związany z dokumentowaniem okoliczności wykonania umowy oraz
umożliwieniem dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami;
f)
obsługa należności (w tym z użyciem zautomatyzowanego podejmowania
decyzji) - nasz prawnie uzasadniony interes polegający na egzekwowaniu
należności i zapobieganiu zwiększania zaległości;
g) wysyłanie informacji handlowych – Twoja zgoda na przetwarzanie;
Kategorie danych osobowych
W
zależności od okoliczności i zakresu współpracy, możemy przetwarzać
Twoje dane w różnym zakresie. Co do zasady, to Ty decydujesz jakie dane
nam udostępniasz i w jaki sposób korzystasz z naszych usług.
Najczęściej
przetwarzamy Twoje Dane Adresowe (np. imię, nazwisko lub nazwę
podmiotu, ulicę, miejscowość i kod pocztowy) i/lub Dane Firmowe (np.
nazwę jednostki organizacyjnej lub przedsiębiorcy, Imię i Nazwisko osoby
fizycznej wykonującej działalność zawodową, ulica, miejscowość, kod
pocztowy, NIP, czasami również REGON, adres poczty elektronicznej).
Jeżeli nie podasz tych danych - niestety nie będziemy mogli zrealizować
Twojego zlecenia.
Nie będziemy przetwarzali Twoich danych
osobowych jeżeli jesteś konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego i
zamówisz oraz odbierzesz zamówienie w naszej siedzibie płacąc gotówką – w
takim przypadku otrzymasz paragon. Jeśli będziesz chciał od nas fakturę
z numerem PESEL – będziesz musiał nam pozwolić na jego przetwarzanie.
Może
się zdarzyć, że Twoje dane otrzymamy od innego podmiotu w związku z
wykonywaniem zawartej z nim umowy. Najczęściej takim przypadkiem będzie
wskazanie Ciebie jako: adresata przesyłki lub osoby, z którą mamy
dokonać uzgodnień w związku z wykonywaną umową. Jeśli udostępnisz nam
swoje Dane Kontaktowe (np. imię, nazwisko, nr telefonu, adres poczty
elektronicznej lub inny identyfikator internetowy) - będziemy w stanie
informować Cię o postępach realizacji Twojego zlecenia lub przebiegu
wykonywania umowy oraz istotnie podniesie to jakość naszej relacji
handlowej/ biznesowej.
W związku z Twoją płatnością możemy
przetwarzać Dane Rozliczeniowe (np. numer konta bankowego, identyfikator
nadany przez podmiot realizujący płatność). Jeśli nie chcesz, żebyśmy
przetwarzali dane tego typu – musisz skorzystać z przesyłki za pobraniem
lub odwiedzić naszą siedzibę i dokonać płatności gotówką.
Jeżeli
łącząca nas relacja biznesowa będzie zaawansowana - być może będziemy
przetwarzali Twoje Dane Służbowe (np. imię i nazwisko, nazwa firmy i
dane kontaktowe do niej, stanowisko) i Inne Dane (dane dobrowolnie
udostępnione lub podane Administratorowi, np. treści wpisane w
korespondencji elektronicznej).
Wyżej opisane dane osobowe
przetwarzamy z uwzględnieniem zasad: rozliczalności, przejrzystości,
prawidłowości, rzetelności, integralności i poufności.
Kategorie odbiorców danych osobowych
Generalnie
nie udostępniamy danych osobowych osobom/podmiotom trzecim. W związku z
realizacją zleceń/umów możemy jednak udostępniać lub powierzać
przetwarzanie Twoich danych osobowych osobom lub podmiotom w przypadkach
uzasadnionych wykonywaniem umowy, obowiązkiem prawnym, naszym prawnie
uzasadnionym interesem lub korzystając z Twojej wyraźnej zgody. Twoje
dane osobowe możemy udostępniać innym administratorom:
a)
operatorom pocztowym (podmiotom prowadzącym działalność pocztową i/lub
kurierską) – np. w celu dostarczania przesyłek i korespondencji;
b)
instytucjom finansowym (bankom, podmiotom pośredniczącym w
płatnościach) – np. w związku z realizacją płatności, zwrotami itp;
c)
podmiotom związanym z obsługą wierzytelności (komornicy, windykatorzy,
biura informacji gospodarcze) – np. w związku z koniecznością
wyegzekwowania należności;
Ponadto możemy powierzać przetwarzanie Twoich danych podmiotom przetwarzającym:
e)
agencjom (agencje reklamowe i marketingowe, podmioty pośredniczące w
organizacji akcji marketingowych) i tylko za Twoją zgodą – np. akcje
reklamowe i promocyjne, organizacja wydarzeń i szkoleń;
f)
usługodawcom IT (podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne lub
świadczące nam usługi wsparcia technicznego, podmioty udostepniające
narzędzia teleinformatyczne, w tym statystyczne, operatorzy
telekomunikacyjni, dostawcy usług chmurowych) – np. Google Analytics,
korzystanie z zasobów i narzędzi informatycznych oraz usług, w tym
przetwarzania danych w „chmurze”;
g) podwykonawcom (naszym
doradcom, konsultantom, audytorom, pomocy prawnej, podatkowej,
rachunkowej i innym podwykonawcom) – np. w celu podzlecania wykonania
części usług;
Okres, przez który dane osobowe będą przetwarzane
Twoje
dane osobowe możemy przechowywać od momentu podjęcia działań
zmierzających do zawarcia umowy do czasu jej wykonania, a także po jej
zakończeniu, w celu:
a) wykonywania obowiązków wynikających z
przepisów prawa, w tym w szczególności zgodnie z wymogami ustawy o
rachunkowości oraz przepisami prawa podatkowego - typowo 6 lat;
b)
realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym
umożliwienia obrony przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń - typowo
10 lat;
c) utrzymywania relacji biznesowej oraz konta w naszym
systemie transakcyjnym, obsługi wsparcia technicznego - do dnia
uwzględnienia Twojego prawa do: usunięcia danych, ograniczenia
przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
d) marketingu bezpośredniego – do dnia wycofania Twojej zgody na przetwarzanie;
Twoje prawa
Zgodnie z RODO masz prawo do ochrony swoich danych osobowych, w szczególności masz prawo do:
a) żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych;
b) sprostowania swoich danych osobowych;
c) usunięcia swoich danych osobowych;
d) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
f) przenoszenia swoich danych osobowych;
g) wycofania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w dowolnym momencie;
h) wniesienia skargi do organu nadzorczego - Generalnego Inspektora Danych Osobowych;
Jeżeli
chcesz wycofać zgodę na otrzymywanie newslettera – wyślij informacje
dot. Cofnięcia zgody na przetwarzanie danych związanych z realizacją
usługi newslettera. W pozostałych przypadkach ze swoich praw możesz
skorzystać kontaktując się z nami w sposób opisany w pkt 3.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Przetwarzane przez nas pliki „cookies” są wykorzystywane w celach
technicznej statystyki. W tym zakresie nie będą jednak przetwarzane w
celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
Zmiany Polityki Prywatności
Zastrzegamy
sobie prawo do zmiany Polityki Prywatności bez podawania przyczyny w
dowolnym momencie. Zmiany, o których mowa nie ograniczają praw nabytych
przez wejściem zmian w życie. O treści zmian poinformujemy na naszej
stronie internetowej www.acropol.pl.
Ils nous ont fait confiance
Notre site utilise des cookies. En utilisant le site Web et acceptant de cette politique, vous consentez à notre utilisation de cookies conformément aux termes de cette politique.